BUNKBOYZ
Update Daily and Daily Update

Upin & Ipin dan Geng ke Asia dan Hollywood

Labels:


Link untuk gambar ini yang berisolusi besar : Klik Sini


Siapa yang tak kenal dengan animasi 3D malaysia yang pertama ni. Kebanyakan orang mula mengenali animasi ini menerusi siri kegemaran ramai iaitu Upin & Ipin yang pertama kalinya ditayangkan pada Bulan Puasa 2007 menerusi TV9. Siri ini diteruskan pada bulan puasa tahun seterusnya iaitu 2009 dan tanpa henti animasi ini diteruskan dengan episod-episod barunya sehingga kini.

Geng : Pengembaraan Bermula pula merupakan filem yang tidak lekang dek ingatan apabila menontonnya. Animasi ini dikatakan sangat hebat sehingga ditayangkan selama 2 bulan di pawagam Malaysia. Juga daripada pembuat yang sama dengan animasi Upin & Ipin. Oleh itu, watak upin & Ipin turut ditampilkan dalam filem ini selaku watak utama.

Baru-baru ini, Bunk ada terbaca dalam surat khabar bahawa kedua animasi ini akan ke pasaran antarabangsa. Dan syarikat yang berminat sekali ialah Disney. Mari kita bersama-sama baca yang Bunk dapat dari sebuah akhbar :

Les’ Copaque Production Sdn Bhd kini dalam peringkat akhir perbincangan dengan saluran Disney yang bakal menyaksikan siri animasi 3D Upin dan Ipin serta filem Geng: Pengembaraan Bermula ditayangkan di 17 negara Asia Tenggara dan Korea.
Pengarah Kreatif dan Pemasarannya, Mohd Nizam Abdul Razak, berkata syarikatnya dalam proses akhir pemeteraian perjanjian selepas Disney berminat dengan kualiti yang ditonjolkan menerusi Upin dan Ipin.
“Disney bersetuju untuk menayangkan Upin dan Ipin di Asia Tenggara serta Korea yang seterusnya membuka peluang kepada kami bagi memasarkannya di negara Eropah melalui pasaran mereka,” katanya
Katanya, siri animasi 3D 42 episod kesukaan ramai itu dijangka mula ditayangkan Disember ini manakala Geng: Pengembaraan Bermula pula akan mula ditayangkan tahun depan di negara terbabit.


Kita sebagai rakyat MALAYSIA harus berbangga dengan kejayaan yang dibawa oleh sekumpulan anak muda tempatan ini. Jadi, kita perlulah berikan sokongan yang sepenuhnya terhadap negara kita. Basmi cetak rompak. Dapatkan produk tempatan yang original. Hehehe........


~TAMAT DAAAA~


0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
Kaunter pertanyaan Bunk kini dibuka. Emel kan soalan anda ke :
bunkboyz.question@gmail.com

Maklumat lanjut serta cara-cara, sila layari :

http://bunkboyz.blogspot.com/2009/12/kaunter-pertanyaan-bunk-kini-dibuka.html

Untuk kaedah pantas, klik saja link di bawah untuk emailkan soalan anda

Send Me Question


Let's Talk


Video Of The Week

We Are The World ***MJ***

Viewers Count

Who's Online

Followers

About Me

My photo
Blog ini dibuat utk berkongsi rahsia, pendapt dan pelbagai tip2 menarik setiap hari.

What do you think about this blog?