BUNKBOYZ
Update Daily and Daily Update

Kuku manusia terpanjang

Labels:


   Lee Redmond dilahirkan pada 2 Febuari 1941 merekodkan dirinya di dalam "Genius World Record" di mana beliau merupakan manusia yang mempunyai kuku terpanjang di dunia.

   Lee Redmond dikatakan berusaha sedaya upaya untuk menjaga kukunya setiap tahun supaya tidak berlaku sebarang kecacatan pada kukunya. Dia juga harus menjaga kukunya supaya tidak patah agar rekodnya itu terus dipegang. 24 jam sehari dia perlu hidup dalam keadaan yang sangat berhati-hati. Menyusahkan betul tak??? hehehe....

   Redmond mula menyimpan kukunya pada penghujung tahun 1978 ataupun awal tahun 1979. Sungguhpun beliau bercadang untuk memotong kukunya itu pada 22 November 2006 seperti yang dibicarakannya dalam rancangan-rancangan telivisyen, namun beliau tidak berbuat sedemikian dengan meneruskan usaha menyimpan kukunya itu.

Berikut merupakan panjang kuku Lee Redmond :




   Tetapi sayang sekali, kuku Redmond telah patah ketika berlaku kemalangan kereta. Kemalangan itu dikatakan serius tetapi tidak mengancam nyawa kerana tidak banyak kecederaan yang berlaku. Akhirnya beliau bebas kerana dapat menggerakkan jari-jarinya tanpa bebanan tambahan yakni kuku-kuku beliau itu.

   Katanya, memang gembira dapat bergerak dengan bebas tanpa halangan. Hidup beliau juga menjadi lebih mudah kerana tidak perlu lagi berwaspada 24 jam sehari hanya untuk menjaga kukunya itu.


Lihat lagi gambar-gambarnya di SINI
2 comments:

derang x tgk lagi kuku aku..


Harrah's Cherokee Casino & Hotel - MapYRO
Hotel, 천안 출장샵 Amenities, and Amenities · Outdoor swimming pool · 광명 출장안마 Outdoor swimming 문경 출장마사지 pool 공주 출장마사지 · 춘천 출장마사지 Carpet-lined area · Outdoor swimming pool · Outdoor


Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
Kaunter pertanyaan Bunk kini dibuka. Emel kan soalan anda ke :
bunkboyz.question@gmail.com

Maklumat lanjut serta cara-cara, sila layari :

http://bunkboyz.blogspot.com/2009/12/kaunter-pertanyaan-bunk-kini-dibuka.html

Untuk kaedah pantas, klik saja link di bawah untuk emailkan soalan anda

Send Me Question


Let's Talk


Video Of The Week

We Are The World ***MJ***

Viewers Count

Who's Online

Followers

About Me

My photo
Blog ini dibuat utk berkongsi rahsia, pendapt dan pelbagai tip2 menarik setiap hari.

What do you think about this blog?